Povinné ručení motocykl (na motorku či moped)

Dá se říct, že pokud v současnosti zadáte do vašeho internetového vyhledávače slovní spojení „povinné ručení motocykl“, vyskočí na vás velké množství nabídek, jejichž počet je srovnatelný s klasickým pojištěním automobilů. Není proto od věci věnovat se chvíli i této oblasti vzhledem k tomu, že se tento webu zaměřil především na povinné ručení. Motocykl jako pojem asi není potřeba vysvětlovat, nicméně jeho provoz má určité charakteristiky – ve většině případů je to v první řadě sezónnost. Klasickým dotazem je také, jak je to vlastně s jeho cenou, zda je levnější, nebo není než klasické povinné ručení. I na tuto otázku se v tomto článku pokusíme odpovědět.

Povinné ručení motocykl – sezónnost

Jak už bylo naznačeno, provoz motocyklů má oproti automobilům jedno základní specifikum – obvykle se nerealizuje v zimním období. Jsou z toho samozřejmě výjimky, nicméně většina motorkářů požaduje, aby nemuseli uzavírat povinné ručení na svůj motocykl na celý rok, jako je to běžné, ale pouze na dobu, kdy ho skutečně užívají. Důvod je jednoduchý – finanční úspora. Právě z tohoto důvodu se na trhu objevilo nové povinné ručení. Motocykl u něj opravdu budete moct pojistit pouze na vámi zvolené měsíce a zbytek roku platit nebudete.

Výhodou je jednoznačně fakt, že vám jakoby to pojištění neskončí, tudíž nebudete muset po zbytek roku mít motorku odhlášenou a vracet registrační značky. Povinné ručení bude trvat po celý rok, ale škody za vás uhradí pouze ve vybraném období. Jinými slovy, pokud vyjedete v době, kterou nemáte pro pojištění sjednanou, nedopustíte se porušení zákona, ale budete vše hradit z 100%.

Jak je to tedy s cenou?

Asi nejčastější dotaz, na který bohužel není jednoznačná odpověď. Žijeme v tržní ekonomice, takže ceny se neustále pohybují, a jak už bylo řečeno v úvodu – zkuste si napsat do internetového vyhledávače slovní spojení „povinné ručení motocykl“ a uvidíte sami, kolik nabídek budete mít k dispozici.

Obecně platí, že povinné ručení motocyklů (i když pomineme fakt, že se uzavírá obvykle jen na část roku – budeme se tedy bavit o cenách, jako kdybyste uzavírali na celý rok) je výrazně levnější. Co je stejné je odstupňování podle obsahu motoru. Pokud máte motocykl do 50 kubických centimetrů, můžete se u dobré nabídky povinného ručení pohybovat pouze v řádech stokorun. V případě motocyklů s objemem nad 500 kubických centimetrů už to bude ve všech případech několik tisíc a tady už je ten rozptyl v nabídkách opravdu velký, takže to nelze více konkretizovat.

Samozřejmě i zde platí některé zákonitosti, na které jsou zvyklí řidiči automobilů. Například bonusy. Ty znamenají, že za každý rok, ve kterém nebudete mít nehodu, a pojišťovna tedy za vás nebude muset nic hradit, získáte procentuální slevu na další rok, která se za každé období navyšuje.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Přidejte váš komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>